Jakt och fiske byn


Våran by är helt självförsörjande. Vi odlar kol, korn, tomater, potatis, morot, jordgubbar, äpplen, majs, päron, vete och spannmål. Vi har en kvarn, en sjuk stuga på vise ö som den gammlaste i byn bor på. I våran by så har vi djur. Vi har grisar, kor, får, hästar, getter, kaniner, hundar, ankor, gäss, höns, oxar, bin och katter. Av djuren så får vi ägg, läder, mjölk, kött, ull, bacon och honung. Byn har också vägar som man endast kan åka med häst och vagn på. Vi har också hus som vår bybor bor i.






tisdag 26 april 2016

MÅ BRA RUM

  Må bra rum

I mitt må bra rum så ska jag först ha en skön massagestol för att det är bra för ryggen och så blir man avslappnad. Jag ska sen ha en säng som man kan vila och sova i så man får mer energi och så ska det vara en TV som är i samma höjd som sitt huvud så man inte får nackspärr, på TVn så ska man kunna se på film.

Sen ska jag också ha en liten bubbelpool i hörnet av rummet så man kan bli avslappnad och fräsch. Jag ska inte ha så många fönstren så man får vara ifred och att det är mörkt. Det ska vara växter och plantor så man kan få lite mat och det är miljövänligt, och så ska det vara fönster så solsken kommer in på plantorna. 

Sängen ska vara i trä som jag har huggit och i täcket och kudden ska det vara halm i som är mer miljövänligt än bomull.

Man ska välja mitt rum för att det är miljövänligt och har mycket avslappnade saker, det ser också snyggt ut.
/Kurt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar