Jakt och fiske byn


Våran by är helt självförsörjande. Vi odlar kol, korn, tomater, potatis, morot, jordgubbar, äpplen, majs, päron, vete och spannmål. Vi har en kvarn, en sjuk stuga på vise ö som den gammlaste i byn bor på. I våran by så har vi djur. Vi har grisar, kor, får, hästar, getter, kaniner, hundar, ankor, gäss, höns, oxar, bin och katter. Av djuren så får vi ägg, läder, mjölk, kött, ull, bacon och honung. Byn har också vägar som man endast kan åka med häst och vagn på. Vi har också hus som vår bybor bor i.






tisdag 26 april 2016

Mitt må bra rum


Jag ska ha plantor och stora fönster i mitt bra att ha rum det ska vara möbler av trä och plantor för det är fint och miljövänligt. Fåglar för dom är söta. Det ska inte vara nån plast i rummet som plast färg det ska vara en skön eld i rummet så el inte slösas. Det ska vara fiskar. Det ska finnas frukt i rummet. Jag tycker kungen ska välja mitt rum för det finns en skön brasa fina plantor och äta frukt.
Jag tänkte att man skulle slappna av i ena rummet och ge vatten till plantor i andra rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar