Jakt och fiske byn


Våran by är helt självförsörjande. Vi odlar kol, korn, tomater, potatis, morot, jordgubbar, äpplen, majs, päron, vete och spannmål. Vi har en kvarn, en sjuk stuga på vise ö som den gammlaste i byn bor på. I våran by så har vi djur. Vi har grisar, kor, får, hästar, getter, kaniner, hundar, ankor, gäss, höns, oxar, bin och katter. Av djuren så får vi ägg, läder, mjölk, kött, ull, bacon och honung. Byn har också vägar som man endast kan åka med häst och vagn på. Vi har också hus som vår bybor bor i.






fredag 13 maj 2016

Jungelgeometri

Jag har valt att göra en spelrecension på mattespelet Djungelgeometri. Spelet går ut på att man ska gissa vad, hur stor, hur hög, hur lång, vad basen på figuren är o.s.v. Spelet är meningen ska riktas mot elever och lärare som vill utvecklas igenom digitala verktyg. Jag tycker att det är ett bra spel och om jag inte hade kunnat hur man mäter med en linjal eller vad olika former hette så hade jag lärt mig väldigt snabbt igenom Djungelgeometri. Det jag skulle vilja ha mer av appen är addition, subtraktion, division och multiplikation. En speciell funktion är att det finns en digital linjal inbyggd i appen som man kan mäta med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar