Jakt och fiske byn


Våran by är helt självförsörjande. Vi odlar kol, korn, tomater, potatis, morot, jordgubbar, äpplen, majs, päron, vete och spannmål. Vi har en kvarn, en sjuk stuga på vise ö som den gammlaste i byn bor på. I våran by så har vi djur. Vi har grisar, kor, får, hästar, getter, kaniner, hundar, ankor, gäss, höns, oxar, bin och katter. Av djuren så får vi ägg, läder, mjölk, kött, ull, bacon och honung. Byn har också vägar som man endast kan åka med häst och vagn på. Vi har också hus som vår bybor bor i.






fredag 13 maj 2016

Mitt må bra rum

Mitt förslag på ett "må bra rum" ska vara naturinriktat, eftersom jag gillar att vara ute i naturen och göra äventyr. Rummet ska ha naturbilder som väggar och ha tränings maskiner i en del av det. Den ska också ha en terass där det finns en pol och lite träd så att det ger en naturlig känsla i kroppen utan att vara ute i regnskogen eller mitt i Sahara.
Alla maskiner skapar el sammtidigt som man springer, cyklar och så vidare. Jag tycker att kungen ska välja mitt förslag för att jag har en naturinrikning på mitt rum och sammtidigt som det skapar bra el.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar